4 Şubat 2013

İzmir Güncesi (4)- Oyun ve Oyuncak Müzesi

"Lisansın son senesi belki de İzmir'deki son senem..." diye hissetmeye başladığımdan İzmir'de yapılacaklar listesini evvelden tamamlamaya karar verdim.

Kendime uzun zaman sonra verdiğim soluklanma zamanı olan dün, Bornova'da şahane bir kahvaltı ve Alsancak'ta şahane bir gece arasında kalan zamanda "Oyun ve Oyuncak Müzesi"ne gitmeye karar verdim. :)


Konak'a metro ile gelip, Varyant tarafındaki çıkışından yola koyuldum. Aslında 5 dakikada gidilebilecek kestirme yol yerine 10-15 dakika sürecek ama bol bol deniz manzarası görülebilecek yolu tercih ettim.


Bir ara "Acaba yanlış mı gidiyorum?" derken karşılaştığım amca ve teyzenin tarifleri ile doğru yolda olduğuma emin oldum. Hatta amcanın "...işte sonra Nasreddin Hoca'yı göreceksin. Heh işte orası!" yanıtı ile dolanmaya devam ettim. :)
Sonunda Nasreddin Hoca ile birlikte "Oyun ve Oyuncak Müzesi" ile de karşılaşmış oldum.



Müzenin içerisine girmektense, bahçesinde zaman geçiresim geldi ilk gördüğümde...


Bahçede geçirdiğim zaman sonrası içeriye girip, biletimi alarak müze serüvenime devam ettim. Bilet fiyatlarına gelirsek ben gittiğimde "Tam bilet 4 lira, indirimli 2 lira, üç kişilik aile 5 lira" yazıyordu. Öğrenci oluşumdan dolayı indirimli biletimi alarak giriş yaptım.


 İçeri girer girmez aşağıdaki fotoğrafta karşılaştığım şu arkadaş içerisi ile ilgili az biraz bir fikir oluşturmuştu kafamda. :)


Müzenin içerisindeki oyuncaklar kadar duvarları da bir bir inceledim. Kafanı kaldırır kaldırmaz ya da sağa sola döner dönmez bir sürpriz bekliyor seni burada. 

Ümran Baradan'ın yoğun katkıları ile İzmir'e kazandırılmış olan Oyun ve Oyuncak Müzesi 2 katlı bir binada ziyaretçilerini karşılıyor. İki katta da birçok farklı ülkenin oyuncakları yerini almış. Genelde oyuncakların altında hangi ülkenin oyuncakları olduğuna dair bilgiler yer alıyor. Arada da o ülkenin oyuncak kültürü ile ilgili bilgiler...




Müzede Sunay Akın koleksiyonundan da birçok şey vardı.

 Zaten verdikleri broşürde "...şair, yazar ve İstanbul Oyuncak Müzesi kurucusu Sunay Akın'ın konsept danışmanlığında varolan koleksiyon zenginleştirilerek açıldı." yazıyordu



Bir de Japon oyuncaklarının altında şöyle bir paragraf yazıyordu:

"'2.Dünya Savaşı'ndan yenik ayrılan Japonlar içlerine koydukları pillerle hareket eden, ışıklar saçan, ses çıkartan oyuncaklar üretirler ve 1950li yılların oyuncak pazarını ele geçirirler.
Ülkemizi ziyaret eden bir Japon'a, iki atom bombasına rağmen hayata nasıl böyle renkli bakabildikleri sorulduğunda şöyle bir yanıt vermiştir:

"Oyuncaklardan başka bağlanacak bir yerimiz kalmamıştı."


Ve burada da Türkiye'den bazı oyuncaklar...

İkinci katta bir de hafta sonları Karagöz ve Hacivat'ın gölge oyununun yapıldığı alan vardı.

Müzeyi turlarken orada karşılaştığım ufak bir arkadaş da sahnedeydi. :)

Artık turlamayı bitirmiş çıkmaya karar vermiştim. Müzenin girişine çıkan yolda girişte fark etmediğim bir detay çıktı karşıma..

 Aşağıdaki fotoğraf benim müzede çektiğim fotoğraflar arasında en sevdiğim kare. :)


Müzenin girişinde bir de hediyelik eşya bölümü vardı. Onun yan tarafında da soluklanmak, bir şeyler içmek için masalar...


Bir de girişte ziyaretçi defteri çıktı karşıma.Gitmişken yazmamak olmaz diye ben de yazdım. Tabii gelen ufaklığa hem sıramı hem de renkli kalemimi verdikten sonra! :)
 

Pazartesi hariç her gün saat 09.00 ile 17.00 arası açık olan müzeyi gezme fırsatınız olursa kaçırmayın derim.

Her ne kadar internet üzerinden turlamak mümkün olsa da İzmir'in bu güzel manzarasını görmek için bile gelinebilir bence bu müzeye! :)

 

Adres: Halil Rıfatpaşa Caddesi NO:31 Varyant-Konak
Telefon: 232 425 75 13



Not: Aşağıdaki fotoğraflar da Alsancak'a doğru gidişimden karşılaştığım manzaralar. Aşağıdaki oyuncaklar ile müzedeki oyuncaklar arasındaki milyon farkı bulalım dedim...






1 yorum:

ginger dedi ki...

Izmire gelince beni de oraya götüren çok istedim :)

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK