17 Eylül 2014

Internet Ungovernance Forum (ungovForum) ve FSFE

Geçtiğimiz günlerde Internet Ungovernance Forum (ungovForum) gibi çok önemli bir etkinlik Alternatif Bilişim Derneği başta olmak üzere tüm gönüllülerin katkılarıyla İstanbul'da düzenlendi.

Internet Ungovernance Forum, sitesinde yazdığı gibi açık, güvenli ve özgür bir internet isteyenlerin buluşma noktası oldu. Hem de dünyanın dört bir köşesinden gelmiş olan aktivistin buluşma noktasıydı!

IGF varken neden ungovForum ortaya çıktı, etkinlikte neler oldu gibi soruları değerli arkadaşım Işık Mater'in yazısından okumanızı tavsiye ederim. Zira ben yazının genelinde benim için değerli birkaç anı ve ziyaretçilere özgür yazılımdan bahsettiğimiz Free Software Foundation Europe (FSFE) standından bahsedeceğim.

Işık Mater'in gözlemleri ile UngovForum daha da tamamlayıcı olacaktır.

Etkinlik benim için 4 Eylül Perşembe gecesi UngovParty ile başladı. Parti sırasında Aral Balkan ile tanışma fırsatım olmasının yanı sıra Jacob Appelbaum'a Şifrepunk kitabımı imzalatma fırsatım da oldu. :)

Jacob Appelbaum, imzaladığı kitabım ve ben \o/
 Şifrepunk'ımdaki <3 çizimi ve imza harika

5 Eylül Cuma ise şirketten izip alıp UngovForum'a tam gün katılma fırsatı elde edebilmiştim. Etkinliğin destekçilerinden birisi olan Free Software Foundation Europe (FSFE) adına etkinlik alanında stand açmak için sabah erkenden oradaydım.

Barış Büyükakyol ve "Flash player is required for viewing"açık standartları destekleyen gözlüklerimiz ile güne başladık.
 
  
         Sticker, afiş, kartpostallar ile FSFE standımız hazırdı. 

Gün boyunca gelen katılımcılara Avrupa Özgür Yazılım Vakfı, dünyadaki ve Türkiye'deki çeşitli özgür yazılım kampanyaları, etkinliklerinden bahsettiğim.

Gelen katılımcıların çoğu özgür yazılım, açık standartlar hakkında fikir sahibi olan kimselerdi. (UngovForum gibi dünyanın birçok yerinden gelmiş aktivistin çoğunun halihazırda özgür yazılım aktivisti olduğunu da görmek şahane olmuştu benim için!

Niels ten Oevern da FSFE kampanyalarından olan "Free Your Android!" geliştiricisi olduğunu standa geldiğinde öğrendim.

Standı kurduktan kısa bir süre sonra dünyanın birçok yerinden gelen katılımcılar standı ziyaret etmeye başladı. Ne mutlu ki hepsi özgür yazılım ile ilgili daha fazla bilgi almak, birlikte çalışmak için kartları ve iletişim bilgilerini de paylaştılar!

Tapani Tarvainen (Vice President of Electronic Frontier Finland) etkinlik alanında standı ziyaret ettiğinde, uzun yıllardır GNU/Linux kullandığını öğrendiğimde inanılmaz mutlu oldum.

Ziyaretçilerimiz, Document Freedom Day'in "We Cannot Read Your Documents" sticker'larına epey ilgi gösterdi.

 
W3C'den Harry Halpin ve "Flash player is required for viewing" gözlüğü ile poz verenlerden oldu.

 Jacob Applebaum Kem Gözlere Şiş t-shirtü ile FSFE standını ziyaret etti. \o/


Vee etkinliğin en güzel, en havalı kısımlardından birisi: Julian Assange da online olarak ungovForum'a bizlere katıldı!

Daha önceden Edward Snowden'ın bizlerle olacağını duyurmuş olmamıza rağmen, Snowden'ın yaşadığı teknik sorunlar nedeniyle Assange'ı uzaktan da olsa konuk etmiş olduk.

Jacob Appelbaum'un nezaketi ile hayatımın en değerli anlarından birisini daha yaşadım.

Julian Assange'a soru sordum. Videonun 05:58 ve 09:05 dakikaları arasında görüleceği üzere bir sorum yokken, kendimi Assange gibi önemli bir aktiviste soru sorarken buldum.

Ben dar bir zamanda kısa kısa notlar, fotoğraflar ile paylaşımda bulunsam da etkinlikten video kayıtlarını muhakkak izlemelisiniz!

Alternatif Bilişim Derneği ve tüm gönüllülere hayatımıza böyle bir etkinlik kattığı için sonsuz teşekkür etmeliyiz sanırım. :)



0 yorum:

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK